Träna efter förlossningen

Hej! Jag har precis avslutat veckans första träningspass och jag måste bara ge mig själv en liten klapp på axeln som tränade varje morgon förra veckan. Cardio och mammamage. Att Michelle gav mig den tiden, ca 1 timme allt som allt med träning och dusch inkluderat, gör mig så glad då dagen blev så mycket mer energifylld efter det. Jag har investerat i en motionscykel just för detta syfte så att varje dag kan inledas med träning som kickar igång kroppen. Jag behöver det för sinnet och kroppen behöver det. Det tog sin lilla tid att börja träna efter förlossningen men nu känner jag mig redo att verkligen köra slut på kroppen. Svettas, lyfta tungt och trötta ut musklerna.

Förra veckan körde jag bara 30 minuter på motionscykeln (sen blir Michelle lite uttråkad i babygymmet) följt av övningar för mammamage för att hålla träningen relativt kort men med start idag lade jag till några enstaka styrkeövningar för armar, rygg och ben. I vissa övningar kan du faktiskt, om du vill, använda din bebis som redskap. Haha, låter så fel att säga så men väger din bebis några kilon har du en perfekt träningspartner där. Jag dog kan jag säga er, kroppen är helt slutkörd nu men det känns så bra. Allt som allt tränar du i ganska så exakt 1 timme vilket är helt fantastiskt för en småbarnsmamma att hinna med både kondition och styrketräning på. Det är inte tiden som räknas utan vad du gör. Helt klart en bra start på denna måndag och en bra start på denna vecka.