Idag börjar nya rutinen

Hej fina läsare och hej måndag – du är både efterlängtad men kom samtidigt alldeles för tidigt då jag hade behövt ytterligare en helgdag för att sova. Japp, tröttheten är fortsatt konstant och imorse var det så illa att jag nästan inte kom upp. Det sitter både i kroppen och i huvudet som att hela jag har gått in i ett permanent snoozetillstånd med obegränsat antal tillfällen att snooza. Tror att kombinationen av en rörlig liten plutt (alltid på kvällen när man ska sova haha) och en hjärna på högvarv inte är optimal för att kunna slappna av.

Så idag får bli startskottet för mina nya rutiner (som nyårslöften eller nyårsrutiner) – perfekt på en måndag i slutet på månaden 🙂

  • Jag har inte tränat på ca 2 månader av två olika anledningar. Dels för att jag inte orkar gå upp tidigare på morgonen för att träna och dels för att jag inte orkar gå till gymmet efter jobbet för att trängas med halva Stockholm på SATS. Har därför fryst mitt SATS-kort till och med 19 juni och ska satsa på hemmaträning istället. Har köpt gummiband med handtag och skapat ett träningsschema för gravida som jag ska följa. Kan dela med mig av det i nästa vecka när jag vet hur det gått med min växande gravidmage 🙂
  • För att varva ner och förbereda mig inför förlossningen har jag förstått att det är bra att utföra avslappningsövningar. Detta ska vara bra för att hitta ett inre lugn, bli mer medveten i andningen och helt enkelt slappna av när kroppen och sinnet är stressade. Just mindfullness och avslappning är jag dålig på men tänker att det finns ingen bättre tid än nu – ca 1,5 månad innan beräknat förlossningsdatum – att lära sig.
  • Då jag känner mig tung i kroppen, framförallt i benen så ska jag vara noga med att massera mig varje dag innan läggdags. Har köpt en massageapparat som ska öka blodcirkulationen och samtidigt knåda kroppen i två olika hastigheter. Tänker att den kan hjälpa till att bli av med slaggprodukter som samlats i kroppen.