Hej på er, hur mår ni denna fredag? 🙂 Med mig är det bra, känner redan effekt av att ha blivit ett år äldre (skämtosido) men ser verkligen fram emot mitt år som 28-åring. Det kommer minst sagt bli händelserikt och livsförändrande. Kul!
Men jag tänkte dela med mig av några intressanta insikter som jag och Emma fick ta del av imorse på ett frukostseminarium med Wednesday Relations. Det handlade om customer experience och hur man idag kan optimera och personifiera sina mailutskick. Alltså sina nyhetsbrev till kunder.
- Med hjälp av data kan de (Moveable Ink som höll i seminariet) skapa nyhetsbrev och mailutskick som anpassas efter din plats, vilket väder det är, om någon produkt är slutsåld osv.
- Detta är möjligt då ett systemet ändra om i nyhetsbrevet så att det är uppdaterat när man öppnar det. Det kan innebära att ett mail du öppnar på morgonen har ett helt annat erbjudande efter jobbet då ett erbjuda kanske har tagit slut eller om något annat, bättre, kanske är mer relevant för dig.
Så häftigt när man inser hur långt marknadsföringen har kommit, speciellt marknadsföringen via mail som länge varit väldigt oldschool och platt. För om det är möjligt att få ett nyhetsbrev som är helt anpassat efter mina behov, min plats och som automatiskt uppdateras om ett erbjudande är slut med mera – då tar jag tacksamt emot fler nyhetsbrev.
Men en fråga fina läsare:
Är bilderna suddiga eller är det bara mina linser som börjar bli dåliga? För i mobilen och när jag laddar upp bilderna via desktop så ser de skarpa ut men sen när de är publicerade så är de suddiga. Är det bara så för mig eller för er också? :/