5 tips för att ta sig iväg till morgonträningen

Hej på er 🙂

Är allt bra denna torsdag? 🙂 Tillåt er själva att känna efter hur ni mår, speciellt nu efter semestern och man kommer tillbaka till sina rutiner. Kanske märker ni att något saknas, att ni inte gillar en rutin ni haft ett bra tag eller att det känns helt fantastiskt. Ni ska unna er en nystart nu och det gäller inte bara med sina mål och drömmar utan även sitt mående. Rensa det som tar energi från dig och lägg ner tid på det som är viktigt för dig, inte saker som du tror att du måste göra. Skapa dig den höst och framtid du vill ha genom att tillåta dig själv att känna efter hur saker och ting får dig att må 🙂

Jag befann mig på gymmet som vanligt denna morgon – tredje morgonträningen den här veckan och det känns väldigt skönt att vara igång igen. Det är tufft att ta sig upp men jag har några knep för att inte ligga kvar i sängen och missa träningen.

  • Packa träningsväska, fixa shakern och förbered en god frukost redan kvällen innan så att det bara är att klä på dig och gå när larmet ringer.
  • Lägg telefonen/klockan lite längre bort från sängen så att du måste ta dig upp för att stänga av det tjutande larmet.
  • Tvätta ansiktet med kallt vatten så att du vaknar till.
  • Drick ett stort glas vatten för att få igång kroppen på insidan.
  • Tagga och peppa dig själv innan du går med att det ska bli kul och skönt att träna för en fantastisk start på dagen. För det är det 😀

Det var mina tips för att lyckas ta sig iväg till gymmet på morgonen, ge det 4 veckor, sen kommer du längta tills det blir morgon 😀

/ Emilia

You may also like