Det här med analys

Jag har märkt att den här analysbiten av min idé är den minst roliga hittills. DÅ jag redan har varit och pillat i många olika skeden i hea den här processen (redan börjat skissa, leta 3D-printing företag, tänka på namn, logga osv) så är det svårt för mig att sätta mig ner och göra det allra första steget – marknadsanalysen. Jag vet att dn är så viktigt, om inte viktigast, men när man redan varit 5 steg framför så är det trist att gå tillbaka till steg 1 igen.

Jag har en väldigt kreativ hjärna som mår som bäst när jag får skapa

Se visioner ta form och tänka… tja lite fladdrigt haha Men det här steget behövs verkligen, annars så har jag ingen grund för min idé. Ingen stadig grundpelare att luta mig tillbaka mot om något skulle svaja lite längre fram i resan. Vet jag och förstår jag varför min idé behövs och vilken skillnad den kommer göra i samhället, så är det lättare att ta de mest lämpliga och korrekta besluten när det känns som mest osäkert på resan. Och för att ha den grundpelare behöver jag analysen. Bara att sätta sig in i den, och sen är det ju så att desto mer man lär sig, desto roligare blir hela resan 🙂