Ta fram en ny strategi

Vad för spännande information fick ni fram från era analyser av er internetmarknadsföring och företaget i generellt? Vad funkade och vad funkade inte? 🙂

Ni har nu en massa intressant fakta på vad era följare och kunder tycker om era produkter/tjänster och hur de reagerar på er marknadsföring, så: då är det dags att bygga en helt ny strategi utifrån det ni nu vet! Ändra om lite i tankesättet och hur ni ska använda er av er internetmarknadsföring och förbättra företaget framöver. När ni ska sätta er ner för att skriva en ny strategi så behöver ni inte göra om allting från grunden och börja om helt från början, utan en ändring kan vara så enkel som att exempelvis:

  • Bara publicera bilder på inredningsdetaljer på Instagram då ni märkte att detta genererade mest likes och engagemang från era följare än att blanda det med en massa selfies.
  • Mer rörligt på er sida på Facebook som fokuserar på att tipsa om smarta hemmakurer med era produkter som grund.
  • En hemsida med kortare texter, enklare navigering och mer humor då ni märkt att era kunder uppskattar detta och gillar att dela det vidare med sina vänner.

Det är faktiskt väldigt roligt att ta fram en ny strategi, det blir lite som en nystart där man får testa nya metoder för att ge det allra bästa för sina kunder och alltid vara i rörelse. Ta fram en ny strategi med några månaders mellanrum så att ni har tid på er att samla i bra med data som ni sedan kan analysera för att ta fram nästa strategi 🙂