Work those abs side to side

Inte för att jag någonsin tror att jag kommer få ett synligt six-pack (om jag inte jobbar väldigt, väldigt hårt för det och äter super cleant ?), så är det i alla fall sjukt bra att ha en stark bål – ryggen och magen, som orkar hålla kroppen stabil och ger en bra hållning ☺

När jag kör mage så kör jag vanliga situps med en extra vikt på 12 kilo – då känner man verkligen hur mycket mer man får ut av övningen, en extra växel och magmusklerna får verkligen arbeta. Sedan så kör jag sido situps där jag lyfter upp benen så jag bara har rumpan och svanken i golvet och sen vrider jag magen från höger till vänstet sida med min 12 kilos vikt. På detta sättet så får sidomusklerna också lite omtanke och för varje sväng så försöker jag sjunka lite närmare golvet med ryggen för då bränner det till något rejält haha 12×3 kör jag, ibland ett extra set ?☺

Men nu har jag lunchrast, avnjuter Alexs goda korvstroganoff (gissa vem som är mästerkocken i förhållandet ?) och känner en viss frustration och är så less över jobbet, i alla fall hur våra chefer väljer att prioritera. Vi har en alldeles för hektisk butik och för få personalstyrka varje dag för att hinna med allt cheferna vill. Det känns som man ständigt har en klump i magen över att man inte hinner med dagens to-do, att man känner sig dålig som trots allt slit under dagen inte gör dom nöjda. Usch, blev så otaggad på jobbet nu faktiskt. Om man förväntar sig ett visst resultat så måste man ju också investera resurserna för det också. 1 person kan inte vara på 4 ställen samtidigt och utföra 4 olika uppgifter på samma gång. Det går bara inte.