Workshop med Cross Sportswear

Nu har pirret lagt sig – det kändes konstigt och lite läskigt att pitcha eller presentera våra tankar till Cross Sportswear och höra deras inputs om företaget, nu kändes det liksom på riktigt – ingen skoluppgift som presenteras för lärarna, ingen presentation på skoj eller utan konskevensker utan nu är det på riktigt. En sån mäktig känsla ? Kan nog inte riktigt fatta att jag snart kan titulera mig själv som digital strateg – faan vad coolt alltså!

Jag kan inte berätta något direkt från mötet då uppgifterna är interna inom företaget (konfidentiella), men det är så kul hur många insikter man kan komma fram till. När det kommer till att starta företag inom vad som helst vare sig det gäller en inredningsbutik, blogg, Instagram, skribent osv så finns det nog alltid samma punkter som man måste ha stenkoll på, eller i alla fall ganska bra koll haha ?

  1. Vilket behov/löser du. Finns det ens ett behov för det du erbjuder? Känns kanske lite onödigt att satsa tid och pengar på något som ingen vill ha.
  2. Vem är din målgrupp? Det här är jätteviktigt att veta, skulle nog säga att det är avgörande att veta om så att den uppfattningen du har om vem du riktar dig till stämmer överrens med vem det egentligen är som vill ha din produkt.
  3. Tonalitet på dina kanaler (även hemsida om du har en webshop). Vad för känsla vill du förmedla när man klickar sig in och som hjälper en att hålla samma ton genom allt content?
  4. En contentplan.  Det här är så viktigt. Vad ska publiceras när och vart ska det publiceras. Att göra en plan för en vecka åt gången komger spara mycket tid och försäkrar en om att det man publicerar alltid håller samma standard då det inte är något man stressat ihop.

Det här är 4 viktiga punkter som kan användas i alla typer av businesses och branscher då alla företag ändå alltid har samma mål i slutändan – att synas, få bra försäljning och växa.