Att sälja in en idé på 60 sekunder

Idag hade vi en väldigt rolig övning i skolan, vi har pratat om Retorik idag på eftermiddagen, bland annat om vad som gör en till bra talareengagerande, talar inte över publiken, talar tydligt och rör sig mycket i rummet/lokalen var några punkter som vi tyckte definerar en bra talare – Men övningen som vi gjorde var att vi skulle framföra en pitch på 60 sekunder där vi skulle få med en inledning, bakgrund, tes, 3 argument och ett avslut. På 60 sekunder haha nästan omöjligt,  men tanken var att vi dels skulle få lite feedback på hur man skulle kunna förbättra sitt ”framförande”, men även förstå att det ibland bara krävs 60 sekunder för en person att bestämma sig om den väljer att acceptera eller neka det vi säljer. Man måste alltså komma till budskapet snabbt ☺ Jag hann inte pitch min idé (tur det haha hann inte riktigt klart på de 20 minuterna vi fick på oss) men mina klasskamraters pitchar var hur grymma som helst och man insåg hur kort 60 sekunder egentligen är – så det här kan man öva på ☺

Så kul när man lär sig massa saker, och kan lära sig av varandra, det är viktigt- man lär sig så mycket genom att lyssna och vara uppmärksam på sina medmänniskor ☺

PSX_20170113_173814