Det här är ju lite spännande, en grundläggande föreläsning om hur de sociala medierna fungerar och hur man som företag använder Facebook och Instagram på bästa sätt (vi går igenom Instagram just nu). Spännande det här, jag börjar se framför mig hur en möjlig roll som sociala media redaktör kan vara ett framtida yrke, kanske det jag kommer syssla med sen.
Det är lite coolt att Facebook har så många olika verktyg som kan mäta så otroligt mycket, förutom att ha en business sida där man kan redigera och publicera inlägg på en facebook-sida så är deras annonsplanering väldigt detaljerad. Man kan rikta sina annonser till exakt den målgruppen man vill (platser, kön, ålder, vilken telefon dom har) och även få lite siffror på hur stor räckvidden blir under annonstiden, hur många man kan nå ut till osv. Är inte det lite häftigt? 🙂 Riktigt coolt så jag ser framemot att lära mig mer om det här så att vi kan tillämpa dessa kunskaper till min grupps facebook.sida vi presenterade tidigare idag – Fashion Stories heter sidan 🙂 Ni får gilla den sen så snart vi fått upp den, jag kommer såklart länka här i bloggen så ni kan gilla den, men ska berätta mer om vår idé i ett annat inlägg 🙂