Bootcamp På Mitt Sätt

I have a plan, en idė på hur jag kan ta min träning till nästa nivå eller för att chocka den i form (samt för att se till att komma igång ordentligt efter min lat-period jag har nu) och ge mig en snarlik effekt som när jag gick på bootcamp förra året (som var skitkul men skitjobbigt, men som gav skitbra resultat!). Jag vill gå på bootcamp igen för att få de resultaten igen, för just nu känner jag att jag inte gillar det jag ser i spegeln. Inte ett dugg. Men jag velar lite om jag ska gå på bootcamp igen eller om jag ska komponera ihop ett eget med olika pass på SATS som jag går på varje vecka, samma dagar i kanske 4-8 veckor.
Mina tankar är att köra ett pass Spinning, Bodypump och Grit Cardio under en veckan under kanske 4-8 veckor så att jag får igång förbränningen, konditionen och får en bra kombination med mina vanliga styrketräningspass 🙂 Hur tycker ni det låter? Jag tror detta skulle vara bra, att jag skulle behöva det här för att få igång kroppen igen och om jag vet att jag har ett pass bokat under en specifik dag så kommer det vara lättare för mig att ta mig dit än om jag bara hade planerat att köra gymmet den dagen.
Med träning så gäller det att hitta sina knep som gör att man dels tar sig till gymmet men även så att man håller igång en regelbunden träning. Vissa har disciplinen att kunna ta sig till gymmet utan ett bokat pass (som jag var tidigare när jag verkligen var igång) men för vissa så behöver man en morot. Har du ett pass bokat så känner du dig lite dålig om du inte går på passet, men att ha en träningskompis som man inte heller vill svika är även det ett bra knep för att komma igång. Hitta ert sätt med träningen, det finns många olika sätt att komma igång och hålla igång sin träning på och det sättet du väljer att göra det på är rätt för att det är just ditt sätt. Alla är olika och behöver/vill ha olika tillvägagångssätt och det gäller att hitta sitt, men när du gjort det så kommer träningen flyta på som aldrig förr 🙂
if-can-dream-it-you-can-do-it

/ Emilia

You may also like